Travelodge Hotels Asia ökar investeringarna i Korea eftersom dess turism förväntar sig att växa kraftigt

Postat av: wsmadmin
Kategori: Korea Nyhetssläpp

Travelodge Hotels Asia gör aggressiva investeringar på den koreanska marknaden eftersom de förväntar sig en snabb tillväxt i sin turism.

Travelodge Hotels Asia öppnade sitt tredje hotell i Seoul Travelodge Myeongdong City Hall i november efter att ha lanserat två andra tidigare: Travelodge Dongdaemun i december 2018 och Travelodge Myeongdong Euljiro i juli i år. Företaget siktar på att växa till 100 hotell fram till 2030, och fånga det utvalda servicesegmentet i medelstora skalor i huvudstäder och nyckeldestinationer i Asien, inklusive Korea.

Det nyöppnade Travelodge Myeongdong City Hall ligger i Seouls centrum: Inom bara 3 minuters promenad från stadshuset ligger hotellet i närheten av några av stadens mest populära turistattraktioner som Deoksugung-palatset och Namdaemun Marknad inom 10 minuter till fots plus andra shopping- och matställen inom enkel tillgång. Närliggande attraktioner inkluderar även Myeongdong Shopping Street, Gyeongbokgung Palace, Myeongdong Cathedral, Gwangjang Market, Cheongyecheon Stream och N Seoul Tower. Förutom N Seoul Tower, som bara ligger tio minuter med bil, ligger de andra fem attraktionerna alla inom tio minuters promenad från hotellet, vilket ger gästerna tillgång till respektingivande historia, natursköna sevärdheter och aptitretande lokal gatumat med lätthet .

Detta utvalda servicehotell erbjuder 129 rum i tre kategorier - Superior Queen, Deluxe Twin och Deluxe Queen med balkong. Bekvämligheterna inkluderar The Lodge Restaurant, som gästerna kan använda som en social- och arbetsplats hela dagen, en bastu och en tvättomat med självbetjäning. Gratis höghastighetsinternet, lokalt inspirerade detaljer på hotellet samt genuin, vänlig service fullbordar upplevelsen. Travelodge Myeongdong Central utlovar en prisvärd upplevelse utan krångel som ger allt den oberoende kunniga resenären behöver.

Marcus Aw, VD för Travelodge Hotels Asia, säger: "Korea har en enorm tillväxtpotential inom turism eftersom antalet utländska turister förväntar sig att öka kraftigt. Travelodge levererar en unik boendeservice på ett oslagbart läge till ett rimligt pris. Vi är glada över att öppna vår tredje butik i Seoul eftersom vi siktar på att lansera 100 nya hotell i Asien till 2030.”

Under tiden har Korea Tourism Organisation rapporterat att det totala antalet utländska besökare till Korea fram till oktober i år ökade till 14,4 miljoner, en ökning med 16% från förra året. Turismexperter föreställer sig en rosa utsikt för turistindustrin i Korea. I World Economic Forums Travel & Tourism Competitiveness Report 2019 rankades Korea på 15:e plats av alla 140 länder. Detta är tre steg upp från 2017 och den högsta rankingen någonsin sedan Koreas första införande i rapporten.

wsmadmin